Anerkjent foredragsholder til frivillighetsforum – her kan du melde deg på

Den anerkjente foredragsholderen Roger Finjord kommer til Jørpeland for å motivere og inspirere frivillige lag og organisasjoner i Strand. Her kan du melde deg på frivillighetsforum på Fjelltun skole.

Strand kommune er kjent for å ha mange frivillige lag og organisasjoner. Uten en aktiv frivillighet og dugnadsånd, ville man ikke hatt de samme tilbudene som i dag.

11. september klokka 18.30 blir det arrangert frivillighetsforum i Ryfylke på Fjelltun skole på Jørpeland.

Mye å lære av hverandre

Styret i Strand Frivilligsentral vil gjerne vise og sette pris på den flotte frivilligheten vi har i kommunen vår. Målet med samlingen er å treffe hverandre på tvers av organisasjonene.

– Vi kan lære mye av hverandre.  Og hvis vi også klarer å samarbeide godt, så gjør det oss alle sterkere. Frivilligheten er stor i Strand kommune og vi er meget gode. Men vi jobber alltid med å finne ting som gjør oss bedre. Derfor vil samlingen den 11. september være midt i blinken for alle som er engasjerte i organisasjonslivet, sier styreleder i Strand Frivilligsentral, Oddbjørn Mihle Strand.

Anerkjent foredragsholder

Styret i Frivilligsentralen har laget en bolk om hva som er lurt og ikke lurt når det gjelder støtteordninger til lag og organisasjoner. Den norske turistforening kommer også for å fortelle hvordan de organiserer dugnadsarbeidet.

Det store trekkplasteret blir likevel Roger Finjord. Han skal holde foredrag om å bygge lag og ha alle med.

– Jeg er så heldig og ha opplevd Roger en gang tidligere og han rører, engasjerer og motiverer. Han er en ekspert på å bygge lag og er en relasjonsbygger uten sidestykke. Foredraget til Roger anbefales virkelig, sier Mihle Strand.

Plass til flere

Kvelden blir avsluttet med litt frivillig informasjon om prosessen med nye støtteordninger for Strand kommune.

Arild Tid Johannessen er kveldens konferansier. En stor bonus er det også at Jobb for livet stiller med nydelig bakst.

Det har kommet mange påmeldinger, men Fjelltun skole er stor – så det er rikelig plass til at flere melder seg på.