Klage

Du har rett til å klage dersom du mener at du ikke har fått oppfylt dine rettigheter som pasient, eller du ikke har mottatt de helse- eller omsorgstjenestene du har krav på. 

Hvis fysio- og ergoterapitjenesten eller en fysioterapeut på institutt har gitt deg avslag på noe du ba om eller tatt en annen avgjørelse som du er uenig i, skal du først henvende deg direkte til avdelingen eller instituttet. Da har avdelingen eller instituttet mulighet til å endre avgjørelsen. Dersom dette ikke fører frem og du fortsatt er uenig i avgjørelsen, kan du sende en skriftlig klage til kommunen. 

Hvordan sende klage

Send klagen digital via sikker post til kommunen.
Du kan også levere skriftlig klage i resepsjonen på rådhuset. 

Send per post til:
Strand Kommune v/virksomhetsleder for helse Marthe Sirnes.
Postboks 115, 4126 Jørpeland.

Send gjerne en kopi til Strand kommune, fysio- og ergoterapiavdelingen v/avdelingsleder Beate Adriane Haaland. Da har kommunen mulighet til å endre avgjørelsen dersom kommunen er enig i klagen din. Det er viktig å ikke bruke e-post til å sende slike personlige opplysninger.

Behandling av klage

Hvis kommunen er uenig eller ikke har mulighet til å endre avgjørelsen, vil du få et skriftlig brev med begrunnelse. Kommunen melder samtidig saken videre til Statsforvalteren i Rogaland. 

Pasient- og brukerombudet kan hjelpe deg med spørsmål om dine rettigheter som pasient. Du kan kontakte ombudet dersom du trenger veiledning eller råd angående din klagesak. Ombudet kontaktes på telefon 40 50 16 00.

Mer informasjon om å klage finner du på helsenorge.no.