Rådet for mennesker med nedsatt funksjonsevne

Rådet for mennesker med nedsatt funksjonsevne er et lovpålagt, rådgivende organ for kommunen i saker som angår likestilling og tilrettelegging for innbyggere med nedsatt funksjonsevne.

Rådet har syv møter i året. Møtene avholdes i kommunestyresalen, Rådhusgata 7, 3. etasje, Jørpeland. Her finner du møteplan, sakskart og vedtak i møter i rådet for mennesker med nedsatt funksjonsevne. Møter i rådet er åpne for publikum.

Rådet har i 2023-2027 fem medlemmer valgt av kommunestyret i sak 102/23. To av medlemmene er fra politiske partier.

Rådsleder er Jan Einar Vestersjø og nestleder er May Helen Olsen.

Rådet for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Navn Rolle Parti
Jan Einar Vestersjø Leder
May Helen Olsen Nestleder